1 år och snart 6 månader

2009-11-24 @ 15:34:04
Det låter väldigt kanske lite väl noggrant räknat men strunt samma. Jag glömmer aldrig denna dagen.

Första gången jag såg denna killen var den 11 maj 2008, MX3 Sm:et i Finspång gick av stapeln.. Min mamma kom fram till mig och sa att rickards nya mekaniker skulle komma och "hälsa på". Det hon också sa var att han var skit snygg, dock 26 år. kan ni tänka er, min mamma tyckte denna killen var en riktigt pingla. Vid den här tidpunkten hade jag pojkvän och ni som föjde min bogg vid den här tidpunkten förstod nog att vi inte riktigt hade det så bra tillsammans. Visst var jag kär, men jag var mer kär i honom än vad han var i mig. Vårt förhållande byggde mest på svartsjuka. En väldigt stark svartsjuka ifrån min sida.
Jag hälsade på rickards nya mekaniker och inget mer. Jag sa även till mamma att "äsch han var väl inte så snygg".

Det dröjde 3 veckor, då SM:et i tibro gick. Den 1 Juni 2008. Detta var en söndag. Rickards Nya mekaniker var så klart där. Flera gånger kollade vi på varandra. Den där blicken som är så svår att beskriva. Men mer än så var det inte den här gångn heller. Jag var fortfarande tillsammans med den där andra killen, eller snarare sagt. Vi var tillsammans utan att ses. Vet inte om jag kan kalla det för ett förhållande. men ändå.

Tidigt fredagen den 4 Juli 2008 sitter jag och äter frukost, har mina "fina" glasögon på mig, håret står på sniskan och jag ser allmänt död ut. hahaha. God morgon säger jag till rickards mekaniker som pyser ner i duschen. Vi åker hela vägen ner till Uddevalla VM:et. Pratar och skrattar. Inget annat. Förutom att vi byggde "mektältet" tillsammans, då vi stod betydligt närmre varandra än vad vi kanske borde gjort. Nere i Uddevalla träffar jag min dåvarandre pojkvän, vi bråkade nästan hela den kvällen och för den delen hea helgen. Bråk, bråk, bråk. På fredags kvällen jobbade jag i öltältet, en riktigt rolig kväll tillsammans med Lisa och Gabbe. Mekanikern befann sig där bland folkmassan, inget speciellt så, men jag kunde ändå inte sluta kolla å honom.

Fredagen slog om till lördag och det var den här dagen rickard skulle kvala. Tyvärr kvalade han inte in. På kvällen jobbade jag också i öltältet. jag gjorde någonting jag inte är så speciellt stolt över, den kvällen flörtade jag med en annan kille. mekanikern kände honom så vi bytte nummer varpå han skulle hjälpa mig med flörten. tack och lov att vi bytte nummer för det var så våran resa började. Hela kvällen beställde mekanikner alkhol vid min kassa, en beställning jag var riktigt nöjd med att jag fick ta emot. När kvällen var slut, ville jag eftefesta men hans kudd hade redan fått honom att somna.

6 juli 2008 - södagen då mitt hjärta började lee igen. hela dagen ägnade vi oss åt att skriv sms, jag och mekanikern. När det regnade gick vi under samma paraply. Min mamma försökte verkligen med allt så att vi skulle åka i bilen tillsammans hem. mamma visste att jag inte mådde så bra i mitt dåvarande förhållande så jag antar att hon bara ville hjälpa till. Hela resan hem var obeskrivlig. Den dagen insåg jag att mekanikern inte bara var en mekaniker utan en otroligt fin människa. Jag började lee inifrån mitt hjärtat, jag började skratta på riktigt. Redan då kände jag mig hel. För just honom kunde jag vara mig själv, jag kunde berätta saker som hänt mig tidigtare i livet utan att han tyckte jag var en idiot eller dum. han såg mig för den jag var.

Våran långa resa började där och jag känner ända in i själen att han är den rätta för mig.
Robert Berman har funnits vid min sida nu i snart 1 år och 6 månader. En tid som bara byggs på mer och mer. Jag vet att han är den rätta för mig och de som träffat sin första riktigt och sista kärlek vet vad jag talar om. De som anser att jag är för ung för att hitta min kärlek vet inte vad de talar om, antagligen har de inte hittat sin kärlek eller så fick de aldrig den de drömt om.. Jag vet att detta är rätt och jag skulle aldrig någosin byta ut robert mot någonting annat. Nu vet jag vad ordet älskar betyder. Nu vet jag vad livet har för mening - tack vare Robet!
Jag Älskar dig.

Tror jag avslutar så här - ni som orkat läsa allting, en dag hittar ni också er riktiga kärlek. Ge inte upp hoppet för det gjorde aldrig jag. Jag var nära på att nöja mig med det näst bästa, men jag lyckades få den bästa. Världens finaste kille i mina ögon!

Kommentarer

Postat av: lisa

Så fint skrivet! Finns ingen skönare känsla än när man känner att det är helt rätt!

Härligt att höra att du har det så bra och mår så bra :)



Hoppas vi ses någon gång, hade varit kul att träffa dig igen :)



kram Lisa

2009-11-24 @ 20:19:24
URL: http://anderssonlisa.blogg.se/

Postat av: Lovve!

Så himla fint skrivet!

Du är lite dåligt på att uppdatera tycker jag allt ;P kikar på din blogg ganska ofta ;)

Saknar dig! puss

2009-11-24 @ 20:54:40
URL: http://streetsofoslo.blogg.se/

Postat av: Lovve!

Så himla fint skrivet!

Du är lite dåligt på att uppdatera tycker jag allt ;P kikar på din blogg ganska ofta ;)

Saknar dig! puss

2009-11-24 @ 20:55:05
URL: http://streetsofoslo.blogg.se/

Postat av: linnsan

Hej josefine!!

Vad gullig du är som skriver om hur ni träffades..jag vet att robban är en jättefin kille och jag har funnit samma lycka i min fästman sen 1 år och 3 månader tillbaka..känner igen mig som du hade det i ditt tidigare förhållandet...

Kram

2009-11-25 @ 14:37:26
URL: http://linnsan77.bloggagratis.se

Postat av: jm

Underbart!

2010-03-28 @ 13:40:37
URL: http://maluwie.blogg.se/

Postat av: lm

Uppdatera!

2010-05-28 @ 16:34:45

Postat av: Mellis

skit fin blogg jossan

2010-07-31 @ 16:07:52

Postat av: Matilda

Fint beskrivet. Man ska hitta någon som ser än för den man är!



Kram

2010-09-13 @ 22:08:23
URL: http://mlauridsen.blogg.se/

Postat av: Anonym

Kan du inte blogga om förveredelserna inför bröllopet!

2010-10-16 @ 09:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback