Länge sedan nu.

2009-11-02 @ 22:05:24
Jaha vad har hänt sedan sist. Rätt så mycket i mitt lila liv;P haha.

Började jobba i Märsta den 20 augusti som jag sedan slutade efter två veckor.
Dels för att Chefen inte riktigt var klok och dels för att Charlotte och Angelica slutade.
Sa upp mig på torsdagen och stod där utan jobb. vad gör man? Om inte söker nytt jobb.
Redan på fredagen, dagen efter jag sagt upp mig var jag och provjobbade på ett annat jobb
inne i stan som jag fick. salongen låg perfekt, mitt på kungsholmen. Centralt men ändå
avlägset. teamet vi tillslut fick ihop var fruktansvärt bra. Jag, Jespher och Bella - underbara människor.
Men, det stora MEN;et var att jag klarade inte av salongschefen. Han och chefen i märsta var båda
två utlänningar - inte för att jag har något speciellt emot dem men de har en helt annan kultur,
en kultur jag inte klarar av. Så jag sa upp mig igen. han på Baresso blev väl inte överlycklig och pikade mig
dagligen i en vecka. Då gav jag upp och sa upp mig direkt. Bara för att man väljer att inte vara kvar på ett
stället ska man inte bli behandlad som skit. Det går jag inte med på - då står jag hellre utan jobb ett tag och sedan jobbar skiten ur mig när jag hittat något annat.
 

Från och med näst nästa vecka börjar jag på en annan mysig liten salong i sollentuna.
Mycket närmare hem, en svensk Chef, min älskling jobbar i området plus att jag får högre lön.
jag hoppas verkligen att det kommer bli bra på det här stället nu, för jag orkar inte byta jobb
något mer, det tar för mycket på mina krafter. men jag är ändå väldigt glad att jag bor i stockholm,
här finns alla möjligheter. Här kan man byt jobb om man inte är nöjd, utan att folk snackar,
har kan man vara mer kräsen och söka det man vill. Stockholm har nog blivit en liten favorit - trots
att jag inte alltid erkänner det:)

www.salongedsviken.se - hemsidan till salongen jag ska börja på.

Som ni märker är jag ju "arbetslös" just nu, eller rättare sagt står mellan två jobb. Tycker egentligen det är rätt så jobbigt eftersom jag är fruktansvärt rastlös. hahahah. Som tur är har jag börjat rida igen. Riden en jätte fin häst som heter Rente och står utanför Märsta. 169 cm i mankhöjd. Ägaren som heter Sofia har enbart en jättefin stamtavla på Rente så vi vet egentligen inte hur duktig hon är på dressyr eller hoppning. men troligtvis har hon gått medelsvår dressyr och medelsvår hoppning - enligt dem hon köpte henne utav. Det märks i dressyren att hon har lätt för att lära, då man i stort sätt kan galoppera på stället, galoppombyten och diverse saker:) Jätteroligt. fast just nu är Rente Halt så det blir mest bara at skritta.

Annars då.. ja robban är sjuk idag, tycker jätte synd om honom. usch han är magsjuk, har så svårt för kräkningar. Hoppas han blir bättre snart min lilla gosis.  

 

 
Jag älskar dig mer och mer för varje dag som går.
Är värdlens lyckligaste tjej som har dig vid min sida. Du är mitt ljus i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback